region  Jižní Čechy
oblast  Skály v okolí Č. Krumlova
sektor  Domoradické skály
SEDMÝ ŠPIC M
poznámka: Lezecky asi nejzajímavější sektor Domoradických skal.
oblast: Skály v okolí Č. Krumlova, sektor: Domoradické skály, skála: SEDMÝ ŠPIC M
Obr.1: Domoradice - 7.špic (foto: M.Brůžková, 2009) , vystaveno: 2009

Obr.9: SEDMÝ ŠPIC M , vystaveno: 2023

Obr.10: SEDMÝ ŠPIC M , vystaveno: 2023

Obr.11: SEDMÝ ŠPIC M , vystaveno: 2023

OČISTEC, 4+ (UIAA), Dvořák. v levé části západní stěny hladkou plotnou vzhůru a doprava za hranu. Dále zářezem na vrchol
1 STŘECHA, 8- (UIAA), 1976, Dvořák, Hamerník. koutem, výše přes převis na vrchol
Poznámka:1. RP Matucha
CESTA PRO SLÁVKA, 4+ (UIAA), 1978, Dvořák, Scherling. stěnkou do kouta, dva kroky doleva, pak doprava vzhůru ke slanění
KOUTOVÁ, 5- (UIAA), 1976, Dvořák, Petr Danihelka. Výrazným koutem v západní stěně přes nýt na vrchol
KRALUPSKÁ, 5+ (UIAA), 1978, Petr Dvořák, M. Dvořák. středem stěny ( nýty ), výše mírně doprava na vrchol
UKRADENÁ, 4- (UIAA), 1975, Dvořák, Fišer. v pravé části Z. stěny ( nýt ) k malým hodinám a doprava za hranu do J. stěny a na vrchol
JZ HRANA, 3+ (UIAA), 1958, Jiří Ebenhöh, Beran. koutem na polici, stěnou šikmo doleva na hranu, plotnou doprava k nýtu a stěnou vzhůru na vrchol
JOHANCA Z ARCU, 6+ (UIAA), Franta Kus. koutem na polici, podél zářezu do výklenku a šikmo doleva k nýtu, dále do cesty JZ hrana
1 VAR. JZ HRANY, 5 (UIAA), 1975, Petr Danihelka. nástup jako JZ hrana. Z výklenku zprava ( 2. nýt zleva od hrany ) stěnkou mírně doleva, výše libovolně na vrchol ke slanění
ŠIKMÁ SPÁRA, 4+ (UIAA), 1958, Beran,Jiří Ebenhöh. z police šikmo zářezem doprava (nýty) až na její konec. Traverz 2m doprava a vzhůru na balkonek-nýt. Traverz doprava do kouta a vpravo sokolíkovou spárou za hranu. Podél hrany na vrchol
3 JEMNÁ, 7- (UIAA), 1973, Lukáš, Karel Volena. vpravo od kouta stěnou přes kruh ke kruhu na římsu. Přímo vzhůru a doprava k nýtu nebo z pravého okraje římsy přímo vzhůru k nýtu. Dále poněkud doleva do spáry. Převislým sokolíkem vlevo do horní části stěny (nýt) a na vrchol
Poznámka:1. RP Dvořák
VELEJEMNÁ, 7+ (UIAA), Dvořák. hladkou stěnou pes nýt do kouta a stěnkou vpravo od Jemné přes převis (nýt) direkt přes hladkou stěnku a dále libovolně na vrchol.
3 SLUNENČÍ DIRETISSIMA, 6+ (UIAA), 1967, Karel Volena, Jan Duchoň(2). 2m vlevo od kouta stěnou vzhůru (hodiny), výše mírně vpravo přes nýt a hladkou stěnou (nýt) mírně zleva vzhůru na balkónek-nýt. Odtud přímo a zleva přes převis na vrchol.
1 PARALELNÍ, 5 (UIAA), 1976, Dvořák. vlevo od kouta stěnou pod převis, dále zleva do koutka a vzhůru do lehčího terénu. Stěnou přímo asi 3m vlevo od kouta přímo na vrchol 1
1 KOUT, 4 (UIAA), 1973, Ulman, Šťáva. koutem, výše přímo, nebo zprava na plošinku k nýtu. Dále koutem až na vrchol
1 PODZIMNÍ, 5 (UIAA), 1974, Hojdar, Karel Volena. hranou přes kruh vzhůru až na plošinku k nýtu a stále vzhůru koutem na vrchol
1 NĚMECKÁ, 5 (UIAA), 1942, . stěnou vpravo od hrany na skloněnou poličku (nýt). Zleva, nebo vzhůru a stěnou vpravo od kouta ( nýt) na vrchol.
1 ZLATÝ ZOUBEK, 7 (UIAA), 1978, Dvořák, Scherling. vpravo od Německé na skloněnou poličku - nýt. Koutem vzhůru - nýt za hranou, doprava za hranu a odtud obtížně přímo vzhůru přes další nýt a skobu na vrchol
Poznámka:1. RP Mikeš
1 VELIKONOČNÍ, 7 (UIAA), 1972, Karel Volena, Marhoun. nástup u paty výrazného pilíře. Nejprve stěnkou, výše zprava ke kruhu a přes převis-kruhy, nýty hladkou stěnou středem stěny na vrchol.
Poznámka:1. RP Dvořák
1 ČESKÁ, 6 (UIAA), 1962, Vaclík, Karel Volena, Jan Duchoň(2). nástup cestou Špinavá do kouta k nýtu. Otud převislou stěnkou mírně vzhůru, dále doleva za hranu k nýtu a podél hrany na vrchol
VLTAVSKÁ, 6 (UIAA), 1976, Karel Volena, Jan Duchoň(2). nástup cestou Špinavá, dále převislou stěnkou vlevo od kouta přes nýty k vrcholovému odštěpu a přes něj na vrchol věžičky
ŠPINAVÁ, 1959, Jiří Ebenhöh, Bulíř. stěnkou, nebo vlevo podél zářezu na plošinu. Koutem vzhůru na další plošinu pod věžičkou a odtud buď vlevo stěnkou přes nýt na věžičku, koutem, nebo vpravo od kouta na vrchol
Poznámka:var. pravo - stěnkou přes nýt, Berit, 6 UIAA
1 TRÉNINKOVÁ, 5- (UIAA), 1974, Dvořák, Hamerník. stěnkou lehce ke kruhu a přes něj ke slanění
DÁMSKÁ, 3 (UIAA), 1961, Moučka, Vaclík. nástup je na rampě ( vlevo po vylezení Tréninkové ). Stěnkou a po plotnách vzhůru pod převis. Traverz doleva do jeskyňky, jejíž převis obcházíme zprava
1 JEŽÍŠEK, 5 (UIAA), Karel Volena, Dvořák. stěnkou pod kout nad převisem. Vzhůru přes převis a doprava na malý balkónek, dále na vrchol.
PÍSECKÁ, 7 (UIAA), stěnkou přes blok (nýt) a přes převis na vrchol.
TUNELOVKA, 3+ (UIAA), 1964, Vaclík, Karel Volena, Jan Duchoň(2). výrazným koutem, který přechází v komínek, výše stěnkou na vrchol
NORA, 6+ (UIAA), 1976, Dvořák, Karel Volena. stěnou pod velkým převisem přes nýt, výše přes převis zprava (nýt) na vrchol
JARNÍ PROCHÁZKA, 6+ (UIAA), 1979, Scherling, Dvořák. asi 7m vzhůru do pravého kouta pod velkým převisem. Pomocí spáry doprava na hranu a podél krátké spáry na vrchol
FRANCOUZSKÝ STYL, 7- (UIAA), Dvořák. stěnkou přes dva nýty ke slaňáku
CESTA PŘES KROUŽEK, 5+ (UIAA), 1976, Karel Volena, Dvořák. stěnkou přes převis (nýt) a na vrchol
BÍLÝ KOUT, 5 (UIAA), 1974, Šalát, Havlíček. výraznou bílou trhlinou v koutě sokolíkem na plotnu a vzhůru na rampu
POKUS PRO DVA, 4 (UIAA), Dvořák, Krupauerová. vpravo od kouta při hraně na vrchol
SKOBOVKA, 2 (UIAA), 1960, Princ, Jiří Ebenhöh. komínem na rampu
JZ HRANA (ZÁPADNÍ HRANA), 3+ (UIAA), 1958, Jiří Ebenhöh, Beran. Koutem na polici, stěnou šikmo doleva na hranu, plotnou doprava k nýtu a stěnou vzhůru na vrchol
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
Kleštinec Martin mklestinec martin.klestinec@lumen.cz 15. 7. 2008 7:15:16
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Sl. borhák - certifikovaný 5 Doplněny slaňovací štandy
Kruh do pískovce - pozink, lepený 30cm 4 Doplněny slaňovací štandy
V pravé části došlo o víkendu k samovolnému velkému sesuvu skály. Nyní je již vše dočištěno.
Je nutné být obezřetný při lezení cest níže.

Ježíšek, Písecká, Tunelovka, Nora, Jarní Procházka.

Díky, Martin Kleštinec

(Kleštinec / 13.07.2022 07:53:59)