sektor  Labské údolí - levý břeh
podsektor  Ostroh Jeptišky
JEPTIŠKA
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - levý břeh, podsektor: Ostroh Jeptišky, skála: JEPTIŠKA
Obr.1: Jeptiška, JL 2013 , vystaveno: 2013

Obr.2: JEPTIŠKA (Labe - levý břeh), foto: z aplikace Black , vystaveno: 2017

[a.] STARÁ CESTA, VI (Písk.Sasko), 22. 7. 1906, Willy Baudisch, H. Baumgart, S. Zieger. V levé části J stěny spárou mezi věží a předvrcholem na předvrchol (dobírací K). (Postavením) na JZ hranu a tou na vrchol.
1 1
[d.] BUMERANG, VIIb (Písk.Sasko), 15. 8. 1964, Rudolf Zabilka, Rudolf Ohnesorge. Libovolnou cestou na předvrchol (dobírací K). Sestoupíme asi 3m do S stěny a zde hladkou stěnou do jemného žebírka a tím šikmo vlevo na vrchol.
[b.] DĚČÍNSKÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 23. 8. 1958, Karel Krombholz, Stanislav Papež. Vlevo od „Staré cesty“ komínem, který se zužuje ve spáru, na předvrchol (dobírací K). Dále „Starou cestou“.
1 [e.] SEVERNÍ CESTA, V (Písk.Sasko), Vlevo v S stěně spárou a stěnou na plošinu a komínem na předvrchol (dobírací K). Dále „Starou cestou“.
Poznámka:RP VIIa
1 [c.] ZÁPADNÍ CESTA, V (Písk.Sasko), 17. 5. 1908, Kurt Rost, H. Mucke, Ernst Rost.. Ze sedla krátkou stěnkou na velkou plošinu a spárou na předvrchol (dobírací K). „Starou cestou“ na vrchol.
Poznámka:RP VII
[e1.] SEVERNÍ CESTA - VAR, V (Písk.Sasko), 14. 4. 1950, Karel Krombholz, Bedřich Fabián, Z. Slováček, Václav Sláma. Komínem v S stěně na plošinu (dobírací K).
Poznámka:RP VIIa
[f.] ÚDOLNÍ STĚNA, IXc (Písk.Sasko), 4. 1999, Jindřich Švihnos . Ze zarostlé police středem stěny přes 6 K, výše jako „Údolní hrana“.
[c1.] ZÁPADNÍ CESTA - VAR, V (Písk.Sasko), 20. 10. 1962, Karel Krombholz, Jindřich Vomáčka, Jiří Růžička(3). Úplně vlevo v J stěně spárou na velkou plošinu (dobírací K) a na vrchol.
CELIBÁT, VIIIc RP (Písk.Sasko), 8. 10. 2005, Tomáš Sobotka(1) stř. Ondřej Beneš. S stěnou přes 4 borháky, dále libovolně na vrchol.
POSLEDNÍ POKUŠENÍ, IXa (Písk.Sasko), 6. 7. 2006, Pavel Rýva stř. Zdeněk Němec stř. Jan Polák. Z komína v S stěně traverz doleva k 1. BH, vzhůru přes 2 borháky ke 3. borháku cesty „Celibát“ a tou na balkón. Stěnou podél SZ hrany přes 2 borháky na předvrchol. „Starou cestou“ na vrchol.
VARIANTA POSLEDNÍ POKUŠENÍ (FAKT POKUŠENÍ), IXa (Písk.Sasko), 7. 7. 2019, Thomas Küntscher, Matthias Werner. Středem pilíře přes borhák k 1. borháku cesty Poslední pokušení a tou na vrchol.
SÍLA A VÍRA, IXc (Písk.Sasko), 29. 5. 2011, Andrej Chrastina stř. Pavel Rýva. Z předskalí v S stěně vlevo stěnou a spárou k 1. BH. Stěnou přes 2 borháky vzhůru (křížíme komín „Severní cesty) a dále přes 3 borháky do žebra cesty „Bumerang“. Tou (slaň. BH) n. v.
1 ŽENY V ČERNÉM, VIIIb (Písk.Sasko), 6. 7. 2006, Pavel Rýva, Zdeněk Němec(1). Z police pod S stěnou stěnou a spárou přes 2 Bh do hladké stěny (3.Bh). Výše stěnou (křížíme komín Severní cesty) přes další 3 Bh ke slaňovacímu Bh.
POSLEDNÍ POTĚŠENÍ, IXa (Písk.Sasko), 6. 7. 2006, Pavel Rýva, Zdeněk Němec(1). Z police pod S stěnou vpravo komínem, výše traverz doleva k Bh. Stěnou přes 2 Bh ke 3.Bh cesty Celibát a tou na balkón. Z něj při pravé hraně přes 5.Bh ke slaňovacímu Bh na předvrcholu.
ŽENY V ČERNÉM, VIIIb (Písk.Sasko), 6. 7. 2006, Pavel Rýva stř. Zdeněk Němec stř. Jan Polák. Z předskalí v S stěně vlevo stěnou a spárou k 1. borhák. Stěnou přes 2 borháky vzhůru (křížíme komín „Severní cesty) a dále přes 3 borháky do žebra cesty „Bumerang“. Tou (slaň. BH) n.v.
SEVERNÍ STĚNA, IXa (Písk.Sasko), 1988, Jiří Souček stř. Vladislav Nehasil. Severní cestou na 1. balkon a vlevo stěnou podél trhliny (kruh) na další balkon. Vpravo sokolí-kem na nestabilní kazatelnu (2. kruh) a vpravo vzhůru přes oblou hranu do cestyBumerang. Spolu s ní (slaňovací borhák) na vrchol.
NEOBLOMNÁ ABATYŠE, Xa (Písk.Sasko), Xc RP (Písk.Sasko), 16. 9. 2011, Andrej Chrastina, Pavel Rýva, Jan Hlaváček. Vpravo od cesty "Údolní stěna" přes 3 borháky na balkon (borhák), stěnou vpravo od hrany k borháku, od něj doleva za hranu a dále přes 6. BH na polici, výše přímo stěnou přes 3 borháky ke slaňovacímu BH.
DOGMA VARIANTA (NEOBLOMNÁ ABATYŠE), Xb (Písk.Sasko), Od 3. BH Neoblomné abatyše zleva hranou přes borhák k jejímu 6. BH a jí na vrchol.
PŘÍMÁ ÚDOLNÍ STĚNA, Xb (Písk.Sasko), 2011, Andrej Chrastina. Cestou "Údolní stěna" přes 6 kruhů doprava na polici a dále jako Neoblomná abatyše stěnou přes 3 borháky ke slaňovacímu borháku. 1
[h1.] JIŽNÍ CESTA - VAR, VIIIa (Písk.Sasko), 14. 8. 1983, Zdeněk Weingartl, Pavel Weingartl. Od převisu spárou a stěnou přímo na vrchol. 1
1 [g.] ÚDOLNÍ HRANA, IXc (Písk.Sasko), 1. 8. 1998, David Šťastný. Podél JV hrany přes 6 K a 2 borháky na vrchol.
[h.] JIŽNÍ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 11. 5. 1924, Alfred Herrmann, Eberhard Pokorný. Vpravo od „Staré cesty“ spárou k převisu a traverz vpravo ke K. Spárou ke 2. K a vlevo stěnou n. v. 1
JÍLOVSKÁ VARIANTA, VIIc (Písk.Sasko), 31. 5. 2002, Jaroslav Cach, J. Černý. Spárou „Jižní cesty“ několik metrů vzhůru, výše stěnou doprava ke spáře a tou ke K „Jižní cesty“. Tou na vrchol.
Článek
ke skále:
Labské pískovce - vybrané stěny z roku 1993.
Z propadliště času se podařilo vydolovat archivní kopii dnes již neexistujícího webu, jehož podkladem byl tiskem vydaný průvodce LAŠTOVIČKA Petr st., SLAVÍK Jiří, NOVÁK Jiří, PLESKOTOVÁ Zdenka, ARNOLD Bernd (1993): Labské pískovce - vybrané stěny.

Z dnešního pohledu to má již jen historickou cenu, za těch 29 let ve stěnách vznikly desítky dalších cest a topa stěn již nemusí být tak jasná, jako kdysi (jestlliže tam v roce 1993 bylo pět kruhů, dnes jich tam klidně může být i dvacet a pak se v tom čert vyznej).

zapsáno: 17.9.2022

Od 17.8. 2011 zákaz nových prvovýstupů zdůvodu uchování linií cest. Oznámení správců Pravého a Levého břehu v Labském údolí 17.8. 2011
(27.09.2011 10:10:59)
Z důvodů vyčerpání možností vytyčení nových logických linií jsou z rozhodnutí OVK Labské pískovce další prvovýstupy na tu to skálu podmíněny předchozím souhlasem správcem skal.
(Jan Pleticha / 03.05.2011 14:40:25)