sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Ostroh Španělské stěny
ŠPANĚLSKÁ STĚNA - M
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7.-31.1. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
ABSTRAKTNÍ UMĚNÍ, IXb RP (Písk.Sasko), 1. 5. 2015, Jens Manka. Vlevo od „Bolera“ převislou trhlinou a hranou (4BH) ke slaňáku.
[q.] BOLERO, VIIb (Písk.Sasko), 13. 5. 1996, Stanislav Lukavský(1), Jan Bukvic. Koutem a spárou přes 2 kruhy na vrchol.
FRESKA, Xa (Písk.Sasko), 12. 4. 2015, Andrej Chrastina stř. Tomáš Sobotka(1). Z terasy vpravo od cesty Bolero šikmo vpravo k borháku. Přímo ke 2. borháku, vpravo na hranu a přímo ke slanění cesty Dali.
FRESKA DIREKT, XIb (Písk.Sasko), 9. 1. 2021, Martin Jungling . Vpravo od cesty Bolero stěnou přes 1 bh k 1. bh k cestě  Fresky a tou ke sl.
DALI, IXa (Písk.Sasko), 19. 10. 2014, Jens Manka. Vpravo od „Bolera“ z velké police převislou stěnou (3 borháky) ke slaňáku
LAŇOBRANÍ, IXa (Písk.Sasko), 30. 4. 2017, Jiří Chocholoušek stř. Robert Hes. Úplně vlevo na masivu z kouta mezi Španělskou stěnou a Jižní baštou při hraně (2 borháky) a položenou stěnou (3. BH a slaňovací borhák) na velkou terasu.
LOS CAPRICHOS, IXa RP (Písk.Sasko), 11. 10. 2015, Jiří Chocholoušek stř. Vladislav Nehasil, Robert Hes. Nalevo od cesty Abrahámoviny plotnou přes 3 borháky a slaňák na velkou polici pod převisem.
[p.] ABRAHÁMOVINY, VIIc (Písk.Sasko), 28. 4. 1996, Stanislav Lukavský(1), Jan Voves. Stěnou vlevo od „Picassa“ přes 2 kruhy na terasu ke 4. borháku „Picassa“, šikmo doleva a stěnou přes 2 kruhy n. v.
[o.] PICASSO, VIIc (Písk.Sasko), 24. 10. 1995, Petr Laštovička(2) , Richard Litochleb(1). Nástup z velkého kouta mezi Jižní baštou a Španělskou stěnou. Stěnou přes 3 borhákyna terasu ke 4. BH. Přes převis a stěnou přes K a 2BH ke slaňovacímu K. 1
[n.] VÝROČNÍ SPÁRA, V (Písk.Sasko), 13. 3. 1989, Richard Litochleb(1), Petr Laštovička(1), Petr Laštovička(2). Nástup v levé části Španělské stěny, nejprve komínem, pak výraznou koutovou spárou na balkón doprava k bříze (stanoviště). Zpět vlevo do spáry a tou na vrchol.
[m.] SEBETRÝZEŇ, VIIc (Písk.Sasko), 30. 1. 1990, Petr Laštovička(2), Richard Litochleb(1). Vpravo od „Výroční spáry“ komínem mezi blokem a masivem, přepad do stěny a koutovou spárou na lávku (stanoviště). Stěnkou, spárou přes převis a stěnou na římsu. Doleva do kouta a tím lehce na vrchol.
TAPAS, VIIc (Písk.Sasko), 2015, Jens Manka. Nástup vpravo od přílepku stěnou přes 4 borháky na polici (slaňák) a dále mírně doleva stěnou přes 5 borháků ke slaňáku. Částečně lámavé, ale pěkné stěnové lezení. 1
1 NACHOS, IXa (Písk.Sasko), 2015, Chris-Jan Stiller, Hohlfeld. Plotnou vpravo od Tapas přes 5 borháků a smyčku ke slaňáku pod policí a dále stěnou mírně doleva n. t. (2 BH, slaňák). 1
CHORIZO, VIIIc (Písk.Sasko), 2015, Chris-Jan Stiller. Vpravo od cesty Nachoz  stěnou  přes 7 BH ke slanění. 1
1 GAZPACHO, VIIIc (Písk.Sasko), 2015, Chris-Jan Stiller. Vpravo od cesty Chorizo stěnou vlevo přes 5 Bh k 6 BH cesty Chorizo a dále ke slanění.
[l.] PASSO DOBLE, VIIc (Písk.Sasko), 8. 8. 1997, Stanislav Lukavský(1), Jan Voves. Z lávky sokolíkem k 1. kruhua stěnou přes římsy (3 kruhy) na vrchol.
[k.] TANGO EROTICO, VIIc (Písk.Sasko), 23. 6. 1997, Stanislav Lukavský(1) stř. Jiří Prokop. Z lávky stěnou přes 4K na vrchol. Pěkné stěnové lezení přes několik polic.
[j.] MAŇÁNA, VIIc (Písk.Sasko), 21. 6. 1997, Stanislav Lukavský(1) stř. Jiří Prokop. Vlevo od „Únorového vítězství“ stěnou na lávku. Podél hrany (2 kruhy) na vrchol.
[i.] ÚNOROVÉ VÍTĚZSTVÍ, V (Písk.Sasko), 8. 2. 1989, Petr Laštovička(2), Richard Litochleb(1). Hranou vlevo od komína na šikmou polici. Po ní doleva (stanoviště). Sokolíkem a vpravo spárou na vrchol.
[h.] VĚTRNÁ DÍRA, III (Písk.Sasko), 3. 4. 1989, Petr Laštovička(1) , Richard Litochleb(1). Vpravo od „Únorového vítězství“ komínem ve velkém koutě na vrchol.
[g.] KOLEDA, VIIb (Písk.Sasko), 30. 3. 1997, Stanislav Lukavský(1), Jan Bukvic. Vpravo od „Větrné díry“ spárou na balkón a stěnou (kruh) na vrchol.
1 [f.] ZAČÁTEK KONCE, VIIIb (Písk.Sasko), 1. 6. 1989, Petr Laštovička(2), Richard Litochleb(1), Pavel Černý(2). Vlevo od „Kvapíku“ stěnou přes 3K na balkón. Stěnou ke  4. K přímo na vrchol.
[e.] KVAPÍK, VI (Písk.Sasko), 4. 10. 1984, Miroslav Michlík, Petr Laštovička(1) . V pravé části stěny druhou spárou zprava a stěnou do spáry. Tou na lávku (stanoviště), koutem a lehkým terénem přes několik plošin na vrchol.
SPRÁVNÁ KURVA NIKDY NESPÍ, IXc RP (Písk.Sasko), 24. 3. 2015, Jiří Chocholoušek stř. Tomáš Sobotka(1), Robert Hes, Václav Müller, Filip Pavelka. Od 1. kruhuSnů spravedlivých stěnou nalevo a přímo (4 borháky), nakonec zleva na terasu. Hranou pilířku ke slaň.
[d.] SNY SPRAVEDLIVÝCH, VIIb (Písk.Sasko), 12. 4. 1989, Richard Litochleb(1), Petr Laštovička(1) . Vpravo od „Kvapíku“ stěnou přes 3K a trhlinou na terasu k bříze. Libovolně n. v. 1
[c.] PUSTÍME TAM KOCOURA, VI (Písk.Sasko), 3. 4. 1989, Petr Laštovička(2). Komínem a spárou vpravo od „Kvapíku“ přímo na vrchol.
[b.] ČENKAKÁ TUNTEN, VIIIa (Písk.Sasko), 20. 5. 1995, Aleš Skalák, Stanislav Lukavský(1), Eva Skaláková, Ivan Kobr. Vlevo od „Flamenga“ stěnou (hodiny) k 1. K. Stěnou ke 2. K, mělkým koutkem (3. kruh) a po hraně do římsy. Stěnou pod převis a doprava ke 4. K. Stěnou do římsy, vpravo sokolíkem a stěnou přes 5. K na vrchol.
[a.] FLAMENGO, VIIa (Písk.Sasko), 10. 3. 1989, Cyril Krňanský, Richard Litochleb(1). Nástup z kouta mezi Španělskou botou a Španělskou stěnou. Stěnkou do sokolíka a jím a stěnou ke K. Přes převis do sokolíků a vpravo spárou na vrchol.
Článek
ke skále:
Labské pískovce - vybrané stěny z roku 1993.
Z propadliště času se podařilo vydolovat archivní kopii dnes již neexistujícího webu, jehož podkladem byl tiskem vydaný průvodce LAŠTOVIČKA Petr st., SLAVÍK Jiří, NOVÁK Jiří, PLESKOTOVÁ Zdenka, ARNOLD Bernd (1993): Labské pískovce - vybrané stěny.

Z dnešního pohledu to má již jen historickou cenu, za těch 29 let ve stěnách vznikly desítky dalších cest a topa stěn již nemusí být tak jasná, jako kdysi (jestlliže tam v roce 1993 bylo pět kruhů, dnes jich tam klidně může být i dvacet a pak se v tom čert vyznej).